15 januari 2015

God natt

Nu är det verkligen dags att gå och göra mig i ordning för att gosa med kudden.

Är så himla trött. Men först måste jag kolla Wilmas blodsocker. Med tur så ligger det bra och vi kan sova vidare till klockan 03 då det är dags att kolla igen. Vill inte behöva väcka henne ikväll igen för att "tvinga" i henne en smörgås.
Annars har hennes dag och blodsockret sett bra ut. Inga låga nivåer däremot var hon uppe och nosade på strax över 10. Fröken som av ett par anledningar inte har haft möjlighet att sätta sig in i Wilmas sjukdom såg till att Wilma pratade med sjuksystern som var på skolan. Sjuksystern var klok nog att anse att inget skulle göras. Bra där. Annars hade dom ju kunnat ringa mig så hade jag kunnat berätta det.
Efter skolan följde Wilma med grannbarnen hem och lekte en stund.

Till middag här hemma serverades stekt korv och pommes stripes. Mums. Räksallad till. Mums :-)

Har beställt från delicard. Hade ett gåvokort där. Finns lite trevliga saker att välja på. Valde 4 st vinglas. Borde levereras i nästa vecka. Spännande.
Trots att vi knappt använder vinglasen här hemma så minskar dom i antal. Hur kan det komma sig?

Nu...tack och god natt. Med lite tur så känner jag mig som idag i morgon. Ganska pigg trots allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar