13 februari 2015

Karate

Gårdagens karateträning var som tidigare gånger...superkul.
Men det var osäkert om jag skulle gå. Jag fick nämligen ett mess på förmiddagen igår om att dom ville att jag skulle komma in och provfilma för en roll i en reklamfilm. Åh va kul det vore. Ännu kuligare om man fick det jobbet. Men då skulle jag ju missa träningen om jag åkte på castingen och jag missade ju träningen i måndags. Åhhhhh. Hur stor är chansen att just jag får jobbet? Jag har inget som utmärker mig tycker jag men samtidigt så vet man ju inte vad det är dom söker. Jag gjorde valet att träna upp min kropp istället så att jag i framtiden har nåt som utmärker mig när och om jag går på någon casting. Så det blev karate igår. middag tillsammans med familjen och sen träning. Ångrar det inte alls. I annat fall har jag åkt en timme till Stockholm, jagat parkering, suttit och väntat vem vet hur länge, provfilmat kanske 20-30 minuter och sen åkt samma väg hem, 1 timme i bilen. Nu blev det istället 1,5 timmes svett i dojon. Underbart.

Vi tränade på ställningen zenkutsu dachi. Jag ber om ursäkt för alla eventuella felstavningar. Fudo dachi tränar vi ju på nästan jämt efter som det är så vi ska stå och lyssna och vänta så. Tränade också på vändningar när vi gick i zenkutsu dachi.
Vi tränade på mae geri, kin geri, hiza ganmen geri och jag tror det heter seiken jodan uke.
Med andra ord så tränade vi í att stå rakt upp och ner, stå i en ställning, gå i denna ställning och vända om, vi tränade på att knäa, sparka mot magen och skrevet, blockera ett exempelvis yxslag.
Kul helt enkelt.
Fastnade vid TV´n hemma och kom i säng alldeles för sent. Suck. Zzzzzzzzzzz.

Nästa vecka är det sportlov och då finns det lite att se fram emot. Bland annat så ska mitt hår få sig en färgning. Står i valet och kvalet om jag ska ha på nya blonda slingor så jag blir av med utväxten eller om jag ska bli brunaktig i håret. Hmmmm....Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar