03 februari 2015

Uppsägning som mamma

Igår var ingen bra dag. jag kände mig kass på alla sätt och vis. Då ville jag inget hellre än att säga upp mig från tjänsten som mamma. Barnen tjafsade, lyssnade inte, Casper skrek och gick upp i så höga toner att det skar i öronen på mig, Wilma lag till med nån jäkla tonårsattityd som jag helst ville kräkas på. Allt gick fel. Jag blev arg. Höjde rösten. Skrek åt dom att nu får det vara nog. Jag höll på att bryta ihop. Jag blev ledsen. Kände mig dålig som mamma. Det var noll ordning och reda.
Till slut fick jag ut Wilma till bussen. I tid. Casper och jag blev kvar inne en liten stund för jag var tvungen att sitta ner och andas. Det bara snurrade. Jag fick knappt luft. Orken pös ur mig totalt.
Lyckades ta mig och köra Casper till dagis och tog mig själv till jobbet. Det blev en tung och trött dag.

Efter jobbet hämtade jag Casper som vanligt. Han va visst fortfarande på dåligt humör. Pratade med hans fröken idag och hon sa att han va lite känsligare igår och bröt ihop lätt. Misstänkte redan igår att han är trött.
Väl hemma så packade jag och Wilma om och åkte på ridskola. Lite tjafs innan vi kom iväg. Det går så sakta för henne ibland. Kändes som om den dagen aldrig skulle ta slut.
Wilma fick äta kvällsmålet vid middagstid. Detta för att det ska funka med blodsockret under ridningen. Middagen tar vi hemma sen på kvällen.
Hon var duktig på ridskolan och fick galoppera själv. Superduktig. Man blir så glad och lycklig och stolt.
Lämnade av Wilma hemma så fick Micke ta kvällspasset för jag skulle på träning.
Casper hade bäddat ner sig i våra sängar så honom fick Micke bära upp. Wilma fick duscha och äta mat innan hon lag sig.
Casper sov mellan 18 och 06,30 i morse. Tror nog att det var som jag tänkte att han är trött därav humöret. Men det betyder inte att det är kul när han är på dåligt humör.

Jag var på karateträning igår. Superkul. Vi fick fightas lite, öva på slag och en spark, slå på mitsar, köra lite fys. Det kändes kul och det var lite jobbigt.
Kände mig glad och tillfreds när jag åkte från träningen. Just kampsportsträningen gör så gott för kroppen och för humöret. Härligt. Ser fram emot torsdag och nästa träningstillfälle.

När jag kom hem så sov alla. Till och med mannen. Hans klocka stod på 01 (tror jag det var) då han skulle ut och ploga snö så det var förståligt.
Jag åt lite, läste aftonbladet, spelade lite Candy Crush, tog en dusch, slappade...sen gick jag med och sov.

Idag är en ny dag och med utsövda barn så hade vi en bra morgon.

1 kommentar:

  1. Du är verkligen inte ensam, så du vet det..

    kram i massor !!!

    SvaraRadera