03 mars 2015

Gårdagen

Gårdagens lunch blev inte alls som jag tänkt mig. Jörgen kom med mat och jag hade tänkt mig en sallad men han ville ha varm mat och hamburgare. Ahhhh.hamburgare och jag var bara på dag 2. Skulle det redan gå utför?
Jag valde en vanlig hamburgare, det blev från Burger King men jag skippade både pommes frites, dippsås och läsk. Tog en citron bubbelvatten till hamburgaren istället.
Kändes helt ok och jag mådde inte illa efter så som man brukar när man vräker i sig ett helt hamburgermål.

Hämtade Casper efter jobbet. Slutade 16,00 för att hinna då Wilma har ridskola på måndagar.
Casper var hur skitig som helst. Dom var ute när jag hämtade honom. Han fick studsa ur sina ytterkläder och så hängde vi det i torkskåpet.
Väl hemma var det bara att byta om och fixa mellanmål till Wilma. Mjölk och en mjuk smörgås med smör och ost på blev det.
Hon tog Levemiret, 8 enheter och till melliset fick hon ta 0,5 enheter. Hon brukar ta 1 enhet men eftersom hon skulle på ridskola vilket ju räknas som träning så sänker vi en halv enhet. Blodsockret låg finfint resten av kvällen :-)
Jag åt en banan i bilen på väg till ridskolan.

På ridlektionen fick dom rida barbacka. Wilma tyckte det var lite läskigt och ville ha mig på plats bredvid hästen. Att rida barbacka är hon inte rädd för men det var nåt med hästen tydligen. men det gick fint och hon var duktig och jag kunde ta mig sakta men säkert backa upp på läktaren och öka avståndet mellan oss.
Dom fick skritta, trava lite, trava över bommar, göra galoppfattning och galoppera en bit med hjälp av deras instruktör och på slutet fick dom göra balansövningar då dom fick sitta bak och fram på hästen och röra på armarna på olika sätt. Vi föräldrar gick så klart bredvid och ledde hästen.

Hemma så åt jag några köttbullar och lite potatismos och drack ett glas vatten samtidigt som Wilma åt.
Mannen och Casper hade redan ätit plus att Casper hade slocknat. Han skulle gå upp och leka men mannen undrade varför det var så tyst och nr han kom upp så hade Casper bäddat ner sig. Sötnosen.

Jag åkte på karateträningen. Ett kul och bra pass där benen fick sig en genomkörare. Vi tränade på slag och blockering. Både i grundform men också i förflyttning. På slutet fick vi dundra på och slå på mitsar. Kul :-)
Handlade lite innan hemgång. Åt en banan i bilen på vägen hem.

Hemma satt mannen och kollade på Jordskott som började klockan 21,00. Jag får kolla på det ikväll på Ipaden istället.
Åt lite yoghurt (naturell och blåbär) och Special K flingor.
Duschade och sen var det god natt. Zzzzzzzzzzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar