25 mars 2015

Nystart

Nu börjar nya livet.
Jag vet att jag för ett par veckor sen skrev att nu var det nystart men nu är det verkligen nystart.
Det har varit så mycket. Så mycket man vill och så lite tid. Vad ska man prioritera? Kan man få in så mycket som möjligt i ett redan fullt schema?
Svaret är ju nej så klart. Det gäller att prioritera och göra saker som man mår bra av. Men om man mår bra av flera saker då? Ja då får man prioritera det som man vill mest. Det andra kanske får komma så småningom....bara inte just nu.

Jag valde bort karaten.
Istället ska nu 4 gympass in i veckan. Nu ska muskler komma, kroppen tränas och konditionen hittas.
Med hjälp av min bror så ska det här bli bra.

Så igår var det pass 1 på gymmet. Trots huvudvärk så tog jag mig dit. Jag var ändå ute i farten då jag var på skolrådsmöte igår så...då kunde jag lika gärna fortsätta till gymmet.
Tränar på Kraftkällan och har haft träninsgskort där ganska länge. Numer är det Actic som tagit över Kraftkällan. Fick därför ett nytt kort när jag kom dit.
Tränade framsida ben och biceps.
Började med att värma upp 10 minuter i en crosstrainer. Det var jobbigt fast jag tog det lugnt. 10 minuter kändes som en evigheten och kondisen och flåset...vart har det tagit vägen? :-)

Körde 3 övningar på respektive muskel.
* Benspark. Kanske står Leg curl på den maskinen. Ihop med ben och fötter. 4 set á 12 ggr på 34 kg.
* Benpress. Leg press. Ihop med ben och fötter. 4 set. 1x34 kg. 2x54 kg och 1x56 kg. Hade varit schysst att orka samma vikt genom hela men det gick inte. Det kommer väl.
* Benspark. Igen men den här gången med ett ben i taget. Körde vartannat ben så det var lite tempo.
4 set  á 12 ggr på 14 kg.

Biceps. Ja det var en muskel som verkar helt obefintlig på mig. Men om jag inte tränar den så kommer den väl aldrig dyka upp heller,
* Hantlar. 4 set á 12 ggr på 5 kg. Satt på en bänk med benen brett i sär. Armbågen på insida lår med hängande arm. Sen skulle handen hanteln dras upp mot ansiktet. Hua va tungt det var.
* Hantlar. Stående med hängande arm. Hanteln upp mot axeln. 4 set á 12 ggr på 5 kg.
* Bicepscurl. 4 set á 12 ggr på 5 kg.
 Inte många kilo så det finns stora möjligheter till förbättring på biceps :-)

Stretchade lite innan jag åkte hem.
Kändes bra att ha genomfört passet. Ikväll ska jag vila så blir det ett nytt pass på gymmet på torsdag :-)

Startstorlek för mig baserat på morgonens mätningar:
Vikt: 60 kg
Midja: 74 cm
Stuss: 87 cm
Lår: 56,5 cm
Biceps: 27 cm

Nu får vi se vad som händer i framtiden :-)

2 kommentarer:

  1. Go for it Girl..

    Jag hänger på.. Att träna..

    Har deppiga dagar, kanske behöver jag ngt annat i mitt liv, eller ???
    Vet inte vad det är..

    Men jag vet att jag inte är ensam..

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har läst ikapp dina inlägg...
    Du är garanterat vårtrött, det är jag! Det är ju bevisat att våren gör oss mer deppiga och trötta än hösten hur konstigt det än låter...
    Kanske har du för mycket att stå i... ??

    ang mitt mål med en PT det är att bli stark i kroppen, bygga upp mina grundstenar, att bli stark innefrån kroppen och ut...
    Jag har fått en hel annan syn på mat, tyvärr kämpar jag fortfarande med att det är jobbigt att äta mer än vad jag tränar, psyket säger emot!
    Jag vill ex köra ett spinningpass, löprunda och svettas rejält men som jag skrev så är det tre styrkepass i veckan som gäller... men med facit i hand så har ju kroppen förändrats!

    Jag äter fem ggr om dagen och mycket mer!
    två st mellanmål och tre huvudmål
    Ska undvika mjöl, pasta, vitt ris och processerad mat
    Ett mellanmål är ex 150 gram kvarg, bär och 10 st sötmandlar... i början kändes det som ett helt mål för mig.
    Lunch/middag ska halva tallriken vara grönsaker, en tredje del kolhydrater och en tredjedel protein
    min sockernivå ligger stabilt och sötsuget försvinner med det, förutom när mensen kommer och man vill äte upp en hel godisbutik heheh...

    Du tror inte att 4 dagar i veckan kan vara för många ggr (inte min sak såklart) men med jobb, barn, mm mm så kan det ju kännas stressigt att man MÅSTE få ihop träningen...
    Tre ggr kanske är bättre och se fjärde som en bonus!

    Ha en fin torsdag
    Kram Sandra

    ps har inte skrivit detta på något sätt att detta är rätt eller fel, för mig passar det och vi alla är olika

    SvaraRadera