10 mars 2015

Skidhelg

Tiden springer iväg och nu är det vardag igen.
Helgen som var så åkte jag upp till husvagnen med två tjejkompisar.
Det blev en trevlig och avslappnad helg.

Kom upp fredag kväll, fixade iordning allt. Vi hade ätit hamburgare på vägen upp så ingen var hungrig. Det blev ett glas vin, en Sommersby, nachochips och dipp. Mums. Kollade på Let´s Dance och snackade skit innan det blev dags att krypa ner i sängen.

Lördag:
Upp och åt frukost. Att bara ha sig själv att fixa kändes som riktig lyx. Vi åt frukost och sen bar det ut i skidbacken. Så kul.
Vi åkte fram till lunch då vi åt i toppstugan. Pasta med kyckling och parmesan och en stor öl. Proppmätta blev vi och så bar det ut i backarna igen. Vi åkte till 16,00 då liftarna stängde, studsade in i toppstugan och avslutade skidåkningen med en drink och lite kexchoklad.
Vi duschade och var proppmätta så det blev ingen middag som det var tänkt. Vi hade köttfärs med oss och skulle äta pasta och köttfärssås men det blev chips, choklad, paprika, smörgås, pålägg och dipp. Och Mello på TV. Eve lag sig ganska tidigt medans jag och Jossan jäste i soffan och kollade på TV. Så soft.

Söndag:
Upp, åt frukost, ut i skidbackarna, lunch i toppstugan, packa ihop och åka hem.

Helgen har varit trevlig och lugn och skön. Skidåkning hela dagarna så det känns i fötterna. Man åker ju ofta med barnen så det blir ju inget åka på det här sättet. Nu har vi kunnat plöja i backarna bäst vi vill utan tanke på nån annan.
Vi har ätit gott och man har sluppit servera barn, plocka och torka och ätit i lugn och ro och kunnat ha samtal och skratt på ett helt annat sätt.
Jag älskar mina barn mest av allt men ibland behöver man en paus från varandra.

Fick köra Jossans bil hem. En Mercedes-Benz ML. Jätteskön att köra.

Väl hemma så blev barnen jätteglada och vi åt lite kvällsmat tillsammans. Risgrynsgröt. Casper hade så mycket att säga och sa nog "mamma" så många gånger att han tagit igen ordet under helgen då jag varit borta. Gullunge.

Hemma har dom haft det bra också. Cyklat, beskärit träd, varit på kalas, hjälpt sin farmor med datorn och säkert lite annat också.

Nu är det vardag igen. Kände mig uppvilad och fräsch efter att ha fått en helg med väninnorna och jag försöker hålla i den känslan. Går ganska bra. Vi har kommit upp i tid både måndag och tisdag och kunnat ha mysiga mornar.
Det är nog bara jag och mannen som klingar ibland. Jag fattar mig inte på hans språk och han fattar inte sig på mitt å så blir det jättekonstigt där ingen förstår nån.
Skumt.
Ska man skaffa ordlista eller en tolk för att förstå sig på män? :-)

En kompis har träffat en tjej och jag är så himla glad för honom. Han låter så mycket piggare och gladare än på länge. Så skönt att höra. Dom träffas, äter mat tillsammans, tar ett glas vin och myser och tar till vara på tiden. Önskar dom all lycka :-)

1 kommentar: