01 april 2015

Lunchshopping och ingen träning

Skulle tränat igår kväll men mannen fick ett ryck och ville träna så självklart så fick han ge sig i väg på rullskidorna.
Jag tänkte att, jo men jag drar iväg i morgon bitti. Smart att den som är mest morgontrött kommer på den idén. Jag kom inte iväg trots att jag lag mig tidigt (22,00).
Sov jättedåligt och svettades.
Suck. När ska man få sova bra?


Lämnade barnen på fritids och dagis i morse. Alla va glada :-)


Jobbar så det ryker i tangenterna.


På lunchen va jag till Gränby.
Solade 9 minuter i solarium. Ska försöka få lite ton i min bleka hy.
Köpte lite till barnens påskägg. En varsin studsboll, en tablettask och en liten kruka som man sår i. Supersöt var den.
Tanken är att inte ha ett ägg fullt med godis. Det är inte rättvist mot Wilma som måste hålla koll på sin diabetes. Visst kommer hon också äta godis. det hör till när man är barn...och vuxen...men barnen kommer få ett varsitt stort påskägg i morgon på påskäggsorienteringen som är fullproppat med godis så jag tror dom klarar sig. Jag fyller ett varsitt ägg med lite annat smått och gott.
Barnen kommer även få ett påskägg av min mamma och pappa. Mamma har också gjort valet att inte ha godis i. För Wilmas skull. Men mamma är också rädd att det kan bli fel. Tyvärr har dom ingen större kunskap vad gäller diabetes så mamma är rädd att det kan bli fel. Får nog ta mig ett snack med dom vid tillfälle för jag vill ju inte att dom ska vara rädda för diabetesen. Respekt ska man ha men va inte rädd, snälla. För Wilmas skull.
Vad mamma har lagt i barnens ägg har jag ingen aning om. Spännande.


Handlade även en ny ansiktscreme, Har länge haft No7 och varit supernöjd men nu helt plötsligt så finns den inte i Kicks sortiment längre. Vad ska man ha då? Fick tips och råd av en trevlig tjej. Självklart rekommenderade hon en dyrare. Men med lite rabattkuponger på Kicks så kom jag ner lite i pris. Den ska vara dryg också och räcka i 4 månader enligt henne. Vi får se. Vad den hette kommer jag inte på nu men jag ska ta kort på allt och visa er.


Nu jobba vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar