28 maj 2015

Vårruset

Så där ja.
Igår var det dags för Vårruset 2015 i Uppsala.
Jag mötte upp Mia vid hennes jobb så cyklade vi ner. Tyvärr var ena cykeln väldigt paj så att cykla på den (som blev Mias lott ner till loppet) var jobbigt, trögt men otroligt roligt hade vi ändå.
Mia var dock helt slut i benen när vi kom fram så hennes lopp gick väl så där.


Mitt lopp gick ok.
Vi ställde oss längst fram i springa-fållan. Då kan man börja springa direkt utan en massa folk framför sig.
Fick gå rätt snabbt då det var en seg uppförsbacke. Väl däruppe så var det en glad tjej som stod och ropade "hej mamma, heja mamma" och vevade med armarna i luften. Micke hade tagit med sig barnen in till stan för att kolla. Jätteroligt och otroligt peppande.
Jag gick vissa korta sträckor och sprang så gott jag kunde. Ibland gick jag bara 10 m för att hämta andan eller för att vila benen lite (shit va ont det gjorde i dom) men sen kunde jag springa igen. Kan ju ha varit så att jag sprang iaf lite fortare än vad jag brukar, när jag väl sprang.
På slutet så var den där söta tjejen igen och hennes lillebror och deras pappa. Barnen fick en varsin high-five. Dom peppade på mig och det gjorde så man bet ihop lite på slutet. När jag kände att det var dags att gå så såg jag ju slutet på banan. Men herre gud det kan man ju inte då. Bit ihop och kämpa dig i mål var det enda jag kunde tänka. Väl på slutet så stod en massa människor också och då vill man ju springa så klart.
Klarade mig in i mål men glömde stänga av runkeeper direkt. Fick en medalj...igen. Nu har jag två stycken.
Just det runkeeper. Av med den.
Gissar att jag gick i mål på 33 minuter.
50 sekunder bättre än i Gävle plus att banan var snäppet längre så jag är nöjd.
Väl i mål snurrade det i huvudet så jag tror jag glömde andas på slutet. hi hi. Hittade Mia där också.


Nu var det bara att cykla tillbaka till hennes jobb. Jag tog den dåliga cykeln och jag kan säga som så att har jag cyklat den ner till loppet då har jag aldrig sprungit. Helskotta va trög den va. Mia erbjöd sig att byta på vägen tillbaka men envis som jag är så skulle jag få den till firman själv. Plus att man fick ju lite extra träning för låren :-)


Inga lopp inplanerade men jag har sett en del lopp i höst som är intressanta. Vi får se vad som händer.
Fortsätta springa måste jag göra iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar