30 juni 2015

Dåligt uppdaterat

Här har det inte hänt mycket den senaste tiden. Förmodligen för att det är lite mycket just nu.
Full rulle på jobbet gör att man inte har så mycket energi över. Längtar så mycket till semestern. Fredag vecka 30 tar jag tre veckors välbehövlig semester.


Just nu går jag på pencillin då jag i förra veckan åkte på bihålorna. Låg däckad i sängen och soffan i ett och ett halvt dygn. Usch. Den huvudvärken är inte att leka med. Kunde knappt stå upp. Sov hela tiden. Men när pencillinet börjar verka så känner man att livet kommer åter :-)


Min brors MS gör sig påmind hela tiden. Jag önskar att jag kunde trolla bort allt så att han bara fick må bra. Precis som Wilmas och min mans diabetes så är MS en sjukdom som kommer på besök och stannar vare sig man vill eller inte. Det går inte att bli av med den oinbjudna gästen. Den finns här för att stanna. För evigt. Önskar att forskningen gjorde ett stort genombrott och kunde helt plötsligt bota alla dessa sjukdomar. Vad är det med vårt system som ger sig på sig självt? Hur fan tänker kroppen? Att förgöra sig själv? Hur jävla smart är det? Vem gynnar det?
Här om natten fick min bror åka in akut till sjukan då han kräktes och mådde jättedåligt. Det visade sig vara en biverkning av en medicin som han åt nu innan den stora infusionen på Karolinska.  (infusion? Säger man så?) ´Han fick en spruta som tog bort illamåendet och kräkningarna och sen fick han dropp i ett par timmar för att få i han vätska och tydligen så hjälper droppet till att neutralisera i kroppen. Nu blir det inga mer piller tills det är dags om 9 dagar på Karolinska.
Han har dock ont. Usch. Vill att dom jag älskar och bryr mig om ska må bra.
Vi tränade i Lördags. Han kom ner och hälsade på. Trevligt. Jag har dock grym träningsvärk i ryggen nu. Efter gymmet så åkte vi till Ikea med barnen och åt lunch och strosade runt nästan en timme. Jag köpte nya kuddar. Barnen var på Småland. Dom älskar det. Fick med mig lite annat än mina kuddar :-)


Wilmas diabetes rullar på och just nu så har hon riktigt bra värden. Visst kan hon ha nåt lågt och visst kan hon ha nåt högt men jag är supernöjd och hon mår bra och det är ju huvudsaken.


Nu måste jag jobba på. En kollega är på semester och den andra som ska jobba den här veckan bröt armen förra veckan på sin semester så hon är sjukskriven i fyra veckor. Men vi ska nog få allt att funka ändå. Därav att jag längtar efter semestern och att det blir en välbehövlig semester.


Ciao.


Man kanske skulle lära sig Italienska. eller Spanska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar