16 juni 2015

Jag hinner inte med

Dagarna bara flyter iväg.


Förra veckan var det sommaravslutning för ridskolan. Sista fotbollsträningen på onsdagen. Sista fotbollsmatchen på lördagen. Sista simskolan för Casper. Och glassfest på söndagen då tjejerna vann en fotbollsmatch tidigare.
Full rulle har det varit men nu tar vi sommaruppehåll och återkommer till aktiviteterna i höst igen.


I torsdags och i fredags var jag hemma. Helt slut i kroppen. Orkade ingenting och sov mig igenom halva dagarna. Hann njuta lite av solen också fast då hade jag bara förflyttat min lata kropp ut på en filt i gräset istället. Jag är trött och slut med andra ord.
Nu är det ny vecka och man biter ihop och kör på igen.


I höst fortsätter ridningen, fotbollen och simskolan. Även jag ska göra nåt för mig själv och har bokat in mig på en skyttekurs. Så jag ska roa mig med det. Det är skoj och det är bra övning med vapenhantering för att kanske kunna få med avancerade roller genom Filmpolisen.


Kikar på jobb. Känner att jag vill ta mig vidare i livet. Nya utmaningar. Vill göra nåt annat än att bara sitta/stå vid en dator hela dagarna där det bara rullar på. Det finns inget slut på det som kommer in i datorn.
Jag vill gärna hjälpa andra. Till ett bättre liv. Till bättre vanor men helvete vad kost och hälsa-kurserna kostar pengar. Får se om man kan lösa det på annat sätt.
En annan tanke har varit att ta C-kort och sen kanske kunna bli kranförare. Hur coolt vore inte det. Bättre betalt som lärling också än vad jag har idag.


Lyckan vore ju att kunna jobba med kost och hälsa och hjälpa folk och kombinera detta med Filmpolisen.
Det är nog drömmen.
Vi får se vad som händer.
Man ska väl jobba med sånt man tycker är kul. Som man trivs med. Inte slava sig igenom livet och inte få ut nånting av det. Nä det är slut med det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar