22 juni 2015

Jag tycker/jag vill

Jag tycker inte om att känna mig liten och naken.
Jag tycker inte om att känna att någon förminskar mig när jag säger nåt.
Jag tycker inte om att bli ifrågasatt när jag säger nåt.
Jag tycker inte om att få saker slängda i ansiktet på mig själv när jag vill berätta mina känslor.


Allt kommer tillbaka som en stor fet paj hur jag än beter mig känns det som.
Vad ska jag göra?


Jag vill bara bli förstådd.
Jag vill bara bli älskad.
Jag vill bara få känna att min närvaro är betydelsefull.
Jag vill bara få känna att jag som person betyder nåt.
Jag vill bara få känna att jag som person är värd att älskas.
Jag vill bara få känna att allt inte är mitt fel.


Hur gör man för att vända på allt?
För at hitta styrkan att vända?
För att hitta styrkan i sig själv som person?
För att hitta glädjen igen?
Att hitta tillbaka till skratten?







1 kommentar:

  1. du måste sätta dig själv i fokus, "skita" i alla andra och vad de tycker om dig, be dem respektera dig. Jag har många tips, kommer tillbaka till dig om ett tag, för nu reser jag bort ett tag. Jag har ju själv drabbats av utmattningssyndrom och vet hur det kan kännas..

    Kram i massor

    SvaraRadera