20 juli 2015

Underbara helg

Vilken helg. Vilken energi jag har kunnat tanka i min kropp.


I lördags morse klev jag upp och åkte till gymmet. Det blev ett axelpass. Hann med lite mage också. Kändes bra efteråt.
Åkte hem och duschade och gjorde mig iordning. Åt frukost med barnen (mannen stack och tränade). Wilma fick hjälpa till att packa eftersom det var hon och jag som skulle iväg.


Vid 10,20 var vi redo i bilen. Pussade mannen och finaste Casper hej då och åkte norrut mot Rättvik.
Bilresan gick bra. I Rättvik mötte vi upp E och hennes dotter N. Även N (en hund) va med. Vi tog en promenad, satte och på en uteservering och käkade. Barnen åt pizza och jag och N åt en varsin ost- och skinksallad. Vi gick vidare och barnen fick en våffla med 2 kulor glass. Som smälte superfort så jag fick sitta och äta glass medan W gjorde iordning och tog insulin för hej hå vad det rann om glassen. God var den också :-)


Vi åkte till huset och inkvarterad oss. N´s mamma och pappa har stuga där så det var ju kanon att vi kunde bo där. Barnen spelade Uno och jag och N snackade en massa skit och skrattade.
Sen blev det till att packa väska med varma kläder för att överleva en eventuellt kall kväll på Dalhalla och Diggiloo :-) Vi fick med oss en del.


Direkt på Dalhalla fick vi en störtskur med regn över oss. Vi slängde fram regnkläderna (som vi tog med som vindkläder men oj vilken tur att dom fick följa med). Wilma dök in i en hoppborg med tak för att få på sig kläderna. SMHI hade inte utlovat någon regn alls men så kan det bli. Skuren gick snabbt över och resten av kvällen var regnfri men visst blev det lite kyligt. Vi hade filtar med oss men på stolarna fanns också rosa Diggiloo-filtar till varje person. Trevligt.
Vi kollade på showen, åt godis och fikade. Wilmas socker var ute och skenade. I med mer insulin. Det svåra är just när det blir lite småätande. För en person med diabetes och sprutor så är det inte så enkelt. När du tar din spruta så kan du sen inte sitta och småäta under flera timmar. Men eftersom vi strävar efter att Wilma ska kunna leva så normalt det går så får man vid vissa enstaka tillfällen också räkna med lite högre socker och att man får ha koll och korrigera om det behövs. Till natten och sovdags så låg hon bra igen. *stolt mamma som får ihop det*


Showen va bra men jag hade nog räknat med lite mer "röj". Det blev lite stiltje när nån lustig person skulle presentera och va lite rolig. Det hör kanske till men jag hade nog tänkt mig mer show. På det stora hela så är jag nöjd och Wilma va supernöjd och det är ju huvudsaken.


Innan läggdags så spelade Wilma och N ett parti Uno till :-) Gullungar.


Söndagen blev det sovmorgon. E fixade med hunden. Jag stack till affären och shoppade lite till frukosten, barnen spelade Uno. hi hi.
Vi åt frukost och efter att ha plockat under så lekte barnen ute, spelade boll och cyklade i området och jag och N njöt av solen och snackade skit och skrattade.
Vi åt sen lunch inne i Rättvik. Tog med oss thaimat och satte och nere vid stranden i solen (och lite i skuggan så hunden kunde slippa solen).
Vi köpte glass (igen). Jag med den här gången. Oj va gott det va. Mums.
Sen stack vi till Rättviksbacken och åkte Rodel. fan va kul det va. Lite feg var man allt på första åket men jag tror det gick lite fortare sen. Wilma tyckte det var superskoj och både hon och jag hade nog stannat där resten av dagen men med tanke på att en biljett kostade 60 kr (1 åk) så blir det snabbt jäkligt dyrt.
Jag har lovat att vi ska ta med mannen och Casper en dag och då köper vi kort som gäller för fler åk och då blir det lite billigare. Inte mycket men lite iaf.


Klockan hann bli 18 och det var dags för oss att bege oss hemåt.
Vi har haft en supermysig helg. Så mysigt att få möjligheten att rå om ett barn i taget i bland. Vi har njutit av underhållning, bästa sällskapet, sol och värme, skitsnack och skratt.


Jag somnade i knät på mannen i soffan. Tog mig över till sängen och sov vidare. Har sovit dåligt och var helt dö när klockan ringde 04.00 för att jag skulle ta mig till gymmet. Helt omöjligt att komma upp. Sov vidare och åkte sen direkt till jobbet.
Träningen får bli i eftermiddag/kväll istället. Benen behöver sig en genomkörare.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar