25 augusti 2015

Naprapat/massör

Jag är less på att alltid ha ont i huvudet.
Jag lägger mig med huvudvärk på kvällen, svettas på nätterna så sängen är helt blöt och jag vaknar flera gånger, vaknar med huvudvärk.
Så less på att aldrig få känna mig pigg, fräsch, kry. Man känner sig alltid äcklig när man vaknar, som i en bubbla där en elefant hoppar på ens huvud, man känner sig svettig och snuskig. Alltid måste jag duscha på morgonen.


Igår ringde jag till kliniken som arbetet har sammarbete med. Fick en tid redan igår. Förklarade att jag har mycket huvudvärk. Att jag redan varit hos läkaren flera gånger men att dom bara ber mig sluta stressa. Jag drar ju ner på stressen. Jag tänker på vad jag gör och när jag gör det och hur mycket jag gör saker.


På kliniken fick jag träffa V. Har varit hos honom nån gång för superlänge sen när jag hade ont i ryggen.
Först fick jag stå med ryggen emot honom så han såg om jag var sne eller nåt men det såg bra ut. Det känns dock skumt att stå med bar överkropp (ja med bh på då förståss) men ändå.
Jag fick lägga mig ner och fick först tens påkopplad på övre delen av ryggen och en värmedyna. Först kändes det skumt och jag blev rastlös men efter en stund började jag känna mig trött och avslappnad. Höll på att somna men då var det dags att ta bort grejorna.
Han klämde och kände i överdelen av ryggen och i nacken. Jag var vältränad men väldigt stel i musklerna. Han masserade en stund i nacken och längs ryggraden. Han tog i. Helskotta. Vet inte om det var skönt eller inte. Han hittade punkter som gjorde ont när han tryckte på dom. Han sa namnen men inget är ju på svenska så jag vete skjuttsinge vad dom hette.


Har en ny tid på måndag nästa vecka.


Det bästa av allt.
I går kväll hade jag ingen huvudvärk när jag gick och lag mig. Jag svettades inte i natt. Kanske att jag var lite varm men ingen fara alls. Och jag vaknade inte med huvudvärk.
Den känslan är obeskrivlig. Så underbart. När man har gått med konstant huvudvärk i tid och otid så är känslan när den släpper helt gudomlig.


Just nu har jag lite ont i nacken men det sa han att jag kunde få. Som träningsvärk. Men ingen huvudvärk.
Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar