02 september 2015

Förrvirrad

Undrar om jag inte tänker alldeles för mycket ibland. Hjärnan gör ju inget annat. Sover den nånsin? Blir så trött i huvudet och förvirrad.


Tankarna som går nu är om framtiden. Vill jag verkligen jobba med det jag gör nu....för resten av mitt liv.
Svaret är nej. Jag vill inte sitta här i resten av mitt liv. Jag har ett jobb, heltid, funkar kanon på alla sätt och vis speciellt med tanke på att jag har små barn. Men vill jag sitta vid en dator och vända papper hela dagarna? Vill jag ha ett jobb där man känner att man inte ens kommer nånstans lönemässig?
Nej det vill jag inte. Jag vill ha ett mer givande jobb. Mer flexibelt. Där nån säger tack. Va duktig du är. Där man kan hjälpa folk.


Och där är jag nu. Grubblar mycket på framtiden och vad jag skulle vilja göra. Det finns ju så himla mycket som jag vill göra men alla dessa utbildningar kostar pengar. Man kan ju inte göra allt?


Tankarna snurrar runt ett yrke där man får känna sig behövd och uppskattad och kan hjälpa andra att må bättre.


Fysioterapeut är det ena jag funderar på. Då måste jag plugga i 3 år.
Make-up artist är ett annat. Där finns det lite olika längd på utbildningen beroende på om man läser dagtid heltid, dagtid eller kvällstid. Har kikat på två olika skolor.
PT hängde på tapeten ett tag men nej...kanske inte ändå.
Funderade också ett tag på kostrådgivare eller åtminstone någon inom kost men herre gud vilken djungel allt är.



1 kommentar:

  1. även jag pluggade i vuxen ålder, tre år till Sjuksköterska, än har jag inte ångrat mitt beslut. Lönen är kass, men jag är glad varje dag jag skall gå till jobbet.

    Hoppas även DU hittar en lösning.

    kram

    SvaraRadera