16 september 2015

Idag

Klockan ringde 04,00. Vem fan orkar gå upp då? Nä jag snoozade till 04,20, va kissnödig så jag var tvungen att gå upp. När jag ändå va uppe nu och inte tänkte sova till 05,45 så drog jag på mig träningskläderna och åkte till gymmet. Drack en proteindrink i bilen.. På gymmet var det 3 andra personer.
Jag körde lite schysst tempo och hann med axlar och bröst.
Va hemma till 05,45.
Hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning. Skönt. Känns alltid bra när man kommer iväg till gymmet.
Mannen väckte barnen och jag tog hand om resten eftersom han som vanligt åker tidigt till jobbet.
Klä på barnen, äta frukost tillsammans...åt havregrynsgröt med jordgubbsssylt och mjölk, duka av, borsta hår och tänder på barn och mig själv. Kolla så alla har med sig allt som dom ska ha med sig.
Pussa och krama W hej då och så gick hon ut till bussen. Åkte till dagis och lämnade C, åkte till jobbet.


I två timmar låg datasystemet nere och när man använder datorer till allt...ja då kan man inte jobba typ. Tog tidig lunch istället. Korvstroganoff och riven vitkål.


Mellis på eftermiddagen skulle bli ett äpple. Nu kan ju inte jag äta äpplen på grund av min pollenallergi men jag har provat att köra äpple i micron 30-45 sek plus att man skalar och då kunde jag äta det en gång hemma. Idag kunde jag inte äta. Började klia iaf. Inte lika mycket som det säkert skulle ha gjort i vanliga fall men det kändes iaf så jag fick skippa äpplet.


Igår var det simskola för C. Tack vare min käre bror så flöt allt på bra innan. Han hämtade W på fritids, åkte till restaurangen och beställde mat åt oss, jag hämtade C på dagis och åkte till restaurangen och då hade maten nyligen blivit serverad. Perfekt. Han och W åkte hem så han fick duscha av sig, jag och c åkte till simskolan, sen kom bror och W dit och kollade. Gissa om C var glad för det.
W fick göra sin skrivläxa och sin engelskaläxa medan dom väntade. Perfekt.
Alla glada, mätta och nöjda.
Åkte hem och nattade barn.
Är trevligt att ha bror på besök. Han bor ju hos oss ibland beroende på vart han jobbar. Så många år som han bott en bit bort och man inte kunnat umgåtts som man önskat men nu så. Trevligt att kunna sitta och prata skit bara. Han hjälper till mycket också. Hämtar barn om han kan, handlar om det behövs, hjälper till med maten eller diskar. Perfekt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar