21 oktober 2015

Kallt

Va ut på en 30-minuters promenad med Ella på lunchen. Skönt att få komma ut i luften och skönt att få röra på sig. Det gör trots allt mycket att känna sig nyttig för jag sköter kosten och godisätandet mycket bättre när jag också rör på mig.
Som sagt skönt att komma ut men helskotta va kallt det blåste ute. Jag frös redan innan jag gick ut. Nu är det en kopp varmt the vid datorn så man kan fortsätta jobba.


Ikväll är det skytte. Ute. Kallt. Burr. Får se hur man överlever det. Kanske ska slå på bastun tills man kommer hem.


Att ha Ella hos oss är iaf jättemysigt. Hon är så snäll och go och passar bra in i vår familj på det sättet. Önskar jag hade ett jobb som kunde erbjuda att hunden var med på jobbet 5 dagar i veckan. Hade varit perfekt.
Plusset på det är ju att jag faktiskt också sköter om min hälsa eftersom jag kommer ut och rör på mig på ett annat sätt om man inte har hund.
Men jag får väl drömma vidare. En dag. Kanske en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar