30 november 2015

Inget som planerat

Ibland blir inget som planerat.
I alla fall inte min söndag.


Skulle haft träning med Filmpolisen men det blev inget. Eller jo det blev men inte med mig som deltagare.
På grund av några saker så blev jag hemma.


Planen:
Tänkte kliva upp tidigt, träna, handla och baka lussebullar med barnen på dan.


Hur det blev:
Barnen vaknade först och kollade på barnkanalen. Jag sov till 09,30. Trött ändå. Åt frukost med barnen vid 10,00. Va på dåligt humör halva dagen på grund av för sen frukost. Jag behöver verkligen få i mig energi med jämna mellanrum. Hela familjen åkte och handlade. Det tog tid. Väl hemma igen behövde både barnen och jag lunch. Risgrynsgröt blev det. Gott.
Efteråt så bakade barnen pepparkakor. Dom skötte alls själva. Eller ugnen skötte jag. Annars kavlade dom, gjorde figurer och lag på plåten.
Medans dom bakade så strök jag gardiner. Ett jäkla skitgöra men det blir ju mysigt när det är klart.


Pepparkaksdoft i köket, julgardiner i nästan alla rum, julstjärnor upp i barnens rum och vardagsrummet, röda långa ljus istället för vita i ett par ljusstakar, 2 lyktor på bordet ute på baksidan och ljusslinga som mannen satt upp på baksidan vid uteplatsen. Blev supermysigt.


Så helgen blev inte riktigt som planerat men helt ok ändå efter allt. Mitt humör blev bättre till slut. Tror det blev en blandning av att jag åt sen frukost och att jag inte kunde åka på träffen.


Ibland undrar jag om man som mamma ens kan ha intressen eller göra nåt utanför hemmet.
Ibland känns det inte så.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar