07 januari 2016

Baddag

Idag blev det äntligen en baddag på Mora badhus. Glada barn. Kallt i vattnet för mig. Lyckades hålla mig en del på land och Casper badade i barndelen och Wilma kunde jag ha koll på tack vare glasväggar. 
Inte det mest upphetsande badet men helt ok och varma duschar och skön bastu.

Wilma hittade en pojke att leka med. Dom ville byta nummer. Pratade med hans mamma och vi kom överens om att jag skulle lägga numret i receptionen. Vi möttes dock igen i bastun och när alla va klara så gick vi och satte oss och tog en fika tillsammans och barnen fick leka i en lekhörna. Vi bytte nummer.
En jättetrevlig tjej som jag verkligen hoppas träffa på igen när vi är här uppe. 

Vi handlade lite snabbt på Ica Maxi sen åkte vi till husvagnen. 
Har ätit köttbullar och stuvade makaronen. Så jäkla enkelt men så jäkla gott.
Har pratat med både min bror, min man, Josefin och svärmor i telefon. Alla vill kolla hur vi har det i kylan. Jag tycker vi har det bra:-)

Kvällen blir lugn. Tv och mys i soffan.
J och barnen kommer inte idag. Ena hästen har haft kolik i natt och veterinären har varit hos dom. J fick ihop 4 timmars sömn. Sen har vattnet frysigt i ladugården så hon kände att hon inte kan lämna mannen med allt och bara dra med barnen. Vi får se hur det blir i morgon. 
Kanske mannen kommer upp. Men det beror ju på om det snöar hemma eller inte. I helgen ska det bli en massa snö här i alla fall. 


Krisar det med kylan så får jag värma mig med Morberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar