13 januari 2016

Tillbaka i vardagen

I söndags kom jag och barnen hem från Orsa. vi har haft det kanon. i fredags kom J och hennes barn upp. Det hade löst sig med hästen och ladugården så dom ville gärna komma upp. Självklart. Det var trevligt med sällskap för både mig och barnen som fick en varsin lekkompis. vi åkte skidor, fikade och åt god mat. Vädret var det lite si och så med men men. Det blir inte bättre än vad man gör det.


All packning är fortfarande halvt ouppackad. Jag har inte haft tid och jag försöker att ta det lugnt och inte stressa i ordning allt.
Vi kom hem sent i söndags. Så det mesta står i hallen.
Barnen va så klart supertrötta i måndagsmorse. Casper orkade inte ens äta frukost. Han åt en macka i bilen sen på väg till dagis. Wilma är superduktig och klär på sig och går ut till bussen i snöstorm och mörker.
Vi försöker ha bättre mornar. Jag ser till att komma upp i tid så jag är påklädd och sminkad och klar innan jag väcker dom klockan 06,00. Då klär vi på oss och gör oss redo för frukosten som bör serveras senast 06,30. Barnen borstar tänderna efter frukost så klart och hinner till och med sätta sig en liten stund vid TV´n.
Funkar kanon än så länge.


Igår kväll skulle jag lägga barnen vid 19,00. Det behövdes. Plocka upp lite packning och fixa hemma i kanske 30-45 minuter och sen gå och lägga mig.
Jag nattade barnen som det var tänkt men jag plockade nog hemma i 1,5 timmar. Men jag tog det lugn och det var skönt att gå och strosa i lugn och ro. Första gången jag inte kände mig stressad när jag plockade och städade av hemma. Skönt. Hittade en film på TV och började titta på den. Sweet home Alabama, tror jag den hette. Lite kul och charmig. Missade slutet då jag gick och lag mig när mannen kom hem från träningen. Sov lite i soffan också så jag missade säkert lite annat också :-)
Har för mig att dom får varandra på slutet?
Har en del kvar att plocka hemma men det får bli en annan kväll :-) Ikväll ska jag träna så då har jag inte tid.


Träning med bror ikväll. Gissar på att det blir ben.


Har ju skaffat mig en kost- och träningscoach för att kunna nå mina mål.
I måndags kväll var jag och bror på gymmet och körde lite basövningar som coachen ville att jag skulle göra. Allt för att se på vilken nivå jag ligger nu. Kan säga att det lättaste var chins. Orkade ingen. Noll. Kan ju bara bli bättre då :-)


Har mailat in alla svar till honom om min vardag, kost och träning idag, Allergier. Vad jag äter/inte äter. Allt som kan tänkas behövas för att han ska kunna hjälpa mig på bästa sätt.
Framåt måndag ska han höra av sig och ha knåpat ihop ett kost- och träningsschema åt mig så då ska vi gå igenom allt. Sen kör vi.
Fram tills dess så kämpar jag med att inte äta så mycket onyttigt och godis och glass är borta ur kosten. Började i måndags så jag är bara inne på tredje dagen än så länge.
Kroppen skriker dock efter choklad idag. Går å äter lunch istället. Kokt torsk i ugn med vitvinssås (typ) och kokt potatis.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar