17 februari 2016

Vecka 4

Veckorna rusar iväg. Redan vecka 4 på kost- och träningsschemat.


Kosten är fortfarande det som är svårast. Man vill ha så mycket mer variation i maten men det är svårt. Förhoppningsvis kommer man in i det när tiden rullar på.
Igår kväll lagade jag fyra matlådor. Wookade kyckling med lite olika kryddor på, kokade ris och broccoli. Helt ok. en klick bea.sås till och lite mjölk att dricka så blev det bra.
Behöver göra fler matlådor.


Kämpar just nu mot en trötthet som är enorm.
Har inte sovit en hel natt på länge nu känns det som. Wilmas blodsocker spökar och självklart ställer jag klockan mitt i natten för att kolla henne och att värdena ligger bra. Men min sömn. Zzzzzzzzz. Med tanke på att jag tränar hårt 4 dagar i veckan så måste jag finna tid och möjlighet till återhämtning. Men hur? När? Var?


Planer finns att åka skidor i helgen. Det innebär att jag på fyra dagar måste få till tre träningspass.
Så mycket lättare när man är hemma hela helgen då man har både lördag och söndag att träna på.


Träningen går hur som bra. Det känns kul på passen och speciellt då jag ser att jag kan öka vikterna.
Stort tack till min bror som ofta är med mig på gymmet och puschar mig, hjälper till med vikterna, ser till att jag ökar belastningen, att jag inte ger upp men också för att han tror på mig.


Ikväll simskola med Casper. Mannen ska till tandläkaren så Wilma får nog följa med mig och Casper. Läxor ska hon göra också. Får väl bli på simskolan så får jag kolla det när vi kommer hem.
Borde få till ett benpass ikväll. Det är det tyngsta benpasset och jag skulle behöva min bror där men jag tror inte han kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar