16 juni 2016

Zzzzzzzzzz...så trött

Shit va trött jag är.
Sömnen och återhämtningen är ju så himla viktig. Även lugn och ro.


För tillfället går jag på ett lite tyngre schema vilket gör att det tar mer energi av mig. Därav behövs också mer återhämtning och vila.
Men när man som jag nu under flera veckors tid försöker ställa in dotterns insulindoser så får man ställa klockan på 03,00 nästan varje natt och då blir sömnen avbruten. Och för få timmar från första början.
Efter samtal med min coach skulle jag se till at verkligen få minst 7 timmars sömn varje natt. Annars kommer jag kollapsa till slut under dieten. Man orkar inte hur mycket som helst.
Jobbade igår, hämtade barnen, hem och lagade mat och såg till att barnen badade medans. Bytte om för träning, bytte av mannen som kom hem från träningen.


Ígår blev det lite senare träning, en arg och irriterad och besviken jag som gjorde att jag inte kom igång direkt med träningen utan var tvungen att komma i rätt stämning.


Kom hem ganska sent. Åt, ställde mig och gjorde matlådor, var tvungen att sätta mig en stund och varva ner efter träningen, klockan blev mycket, svabbade bara av mig, god natt, klockan ringde 03 för att jag skulle kolla blodsockret på dottern. Det var ok och jag kunde lägga mig igen. Klockan ringde 05,15. Snoozade till 06,00 cirka. Fick fram till 05,15 5 h och 45 min sömn. fast då blev den ju avbruten klockan 03 också.


Känner mig som en zoombie idag. Trött i kroppen. Hjärnan hänger inte med. Ögonen vill bara trilla ihop och sova. Och ändå så är det bara att bita ihop och ta sig igenom dagen.
Zzzzzzzzzzzzzzz.


Träningen gick i alla fall bra och jag slog PB i benpressen.
200 kg var målet som skulle nås innan dieten sätter igång om 2,5 vecka. Målet nåddes redan igår OCH passerades. 1x6 på 225 kg. Så jävla nöjd. Nästa mål är att sätta 6x6 på 225 kg. Därefter är planen att öka igen.

1 kommentar:

  1. Sömn är viktigt förstår att din energi inte räcker till, hoppas du snart får mer tid till vila. Kram Suss

    SvaraRadera